tiistai 7. elokuuta 2012

Treeniä morsian, treeniä!

Jo aikoja sitten päätin, että hankin personal trainerin viimeistään ennen kun menen naimisiin, jotta se sitten piiskaa mut timmiin kuntoon tärkeää päivää varten :D Tätä nyt ei kannata liian tosissaan ottaa, mutta lähinnä päätös oli sellainen, että "sitten viimeistään"! Tarkoituksena siis ei ole mikään laihduttaminen, vaan lähinnä kiinteytyminen, oma hyvinvointi ja liikunnan ilon löytäminen uudelleen. No, keväällä sitten hiffasin, että saisin sellaisen ystävästäni pientä korvausta vastaan, sillä kauhistutti kuntosalikeskusten suolaiset hinnat. Ystäväni sitten tekikin mulle melko tarkan ruokavalion ja eilen sain saliohjelmat, joiden läpikäyntiä odotan innolla :)


Ruokavaliota oon nyt seurannut enemmän tai vähemmän tarkasti kuukauden päivät, ja se koostuu pääasiassa sokerittomista ja vähärasvaisista ruuista. Täysin hiilariton se ei ole, jotta jaksan treenata, mutta ei niitä hirveästikään siinä ole. Mun mielestä dieetti on helppo toteuttaa ja sopii mun rytmiin todella hyvin. Aluksi oli vähän hankalaa muistaa syödä viisi kertaa päivässä, mutta kun oli suunnitellut pari viikkoa tarkkaan, niin nythän se sujuu jo ilman suurempia ongelmia! Yksi mun suurimpia herkkuja on mun jo rutiiniksi muodostunut aamupuuro tuoreiden marjojen kera, nams!


Liikuntaan oon taas saanut aika hyvän draivin päälle! Viime vuonnahan ei tullut oikein liikuttua hyötyliikuntaa enempää kun oltiin kiertämässä Aasiaa, mutta se 20 kilon rinkan kanto onneks vähän auttoi pitämään kuntoa yllä :) Salilla käyn silloin tällöin, mutta nyt kun saan kunnon ohjelmat, niin tarkoitus olisi käydä kolme kertaa viikossa. Olen myös löytänyt taas pitkästä aikaa juoksemisen ja vesijuoksuunkin oon aika ihastunut. Juokseminen on jotenkin niin terapeuttista! Saa olla ulkona ja lisäksi se on (varusteita lukuunottamatta) ilmaista!


En kylläkään mielelläni juokse yksin, sillä oon aina ollut enemmän joukkueurheilija ja saan muista ihmisistä voimaa omaan harjoitteluuni. Siksi onkin ollut ihanaa, kun pari hyvää ystävääni ovat alkaneet juosta myös, niin ollaan tehty lenkit yhdessä. Aika (ja matka) menee niin paljon nopsempaa, kun on joku jonka kanssa höpistä, tai vaan puuskuttaa :)
Reilu viikko sitten päätettiin, että osallistutaan puolimaratonille syksyllä ja aloitettiin sitä varten vähän tiiviimpi juoksuharjoittelu, josta myöhemmin lisää :) Tällä viikolla olisikin sitten edessä vielä eilisen hikilenkin lisäksi kolme juoksukertaa!


Tossut siis jalkaan ja menoksi!

- Emilia

Kuvat: Tuomas Lindroos (http://www.tuomaslindroos.com)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti